0
0

نکات مهم در مورد کنکور زبان انگلیسی

121 بازدید

یادگیری مفاهیم گرامری و کسب تسلط کافی برای پاسخ‌گویی به سؤالات این بخش نقش بسیار زیادی در کسب موفقیت در نتایج آزمون کنکور زبان تخصصی دارد. معمولاً مباحث مربوط به گرامر جزء نخستین مباحثی است که در کلاس‌های آموزش زبان و کتاب‌های کمک آموزشی مطرح می‌شود.

برای یادگیری مفاهیم و مطالب مربوط به بخش گرامر علاوه بر اینکه باید بر کلیت مطالبی که در این بخش مطرح می‌شود تسلط پیدا کرد، آموزش‌های یک معلم خصوصی و تدریس گام به گام قواعد می‌‍تواند نقش مهمی در کسب نتایج موفقیت آمیز داشته باشد.

برای آموزش گام به گام مباحث مربوط به بخش گرامر داوطلبان باید اول مباحث آموزشی و تمرین‌های مربوط به گرامر را که در کتاب‌های درسی مطرح شده‌اند بیاموزند. پس از فراگیری این مطالب باید به سراغ کتاب‌های کمک آموزشی بروند و نکات تستی را که برای شرکت در آزمون زبان‌های خارجی لازم است را بیاموزند. اگر منابع کمک آموزشی شما تست‌های مربوط به بخش گرامر را به صورت تفکیک شده مطرح کرده‌اند، این سؤالات تستی بهترین منبع برای آموزش نکات تستی مربوط به بخش گرامر است که با مطالعۀ کامل پاسخ تشریحی می‌توان تسلط زیادی برای یادگیری مباحث این بخش کسب کرد.

اگر تست‌های گرامری که در کتاب‌های کمک آموزشی مطرح می‌شود به بخش‌های سخت، متوسط و آسان طبقه‌بندی شده است، بهتر است تست‌های سطح سخت را برای مراحل پایانی آموزش زبان نگه دارید.

 حفظی‌ترین بخشی که در مطالعه و تست‌زنی آموزش زبان با آن مواجه می‌شوید تست‌های مربوط به بخش واژگان است. برای پاسخ‌گویی به سؤالات این بخش نیاز دارید تا بتوانید تسلط درک زبانی خود و یافتن ارتباط بین واژگان مختلف را به خوبی بیاموزید و با استفاده از این مهارت‌ها به تست‌های این بخش پاسخ دهید.

برای یادگیری نکات مربوط به این بخش لازم است تا تمام لغات و اصطلاحاتی که در کتاب‌های درسی مطرح شده است را بیاموزید. اما آشنایی با لغات کتاب درسی به تنهایی کافی نیست و بهتر است از کتاب‌های کمک آموزشی که تمام لغات و اصطلاحاتی که در کنکورهای سال‌های قبل از آن‌ها سؤالاتی مطرح شده است را در اختیار داشته باشید.

موفقیت در کنکور زبان به تسلط بسیار زیادی در یادگیری واژگان نیاز دارد تا داوطلب بتواند به سؤالات تخصصی پاسخ دهد. برای این مورد نیز علاوه بر کتاب‌های کمک آموزشی به مطالعۀ دیکشنری‌ها نیاز است.

یادگیری لغات زبان تنها با یک بار مطالعه امکان پذیر نیست برای موفقیت در این بخش لازم است تا مباحث مربوط به این بخش چندین بار مطالعه شود.

 

برای یادگیری بهتر لغات زبان‌های خارجی و کسب نتیجه بهتر در این آزمون لازم است تا یک بار لغات و واژگان مطالعه شود. در دور بعدی لغاتی که معنی آن‌ها را فراموش کرده‌اید در یک دفتر یادداشت کنید و در مراحل سوم و چهارم نیز جلوی لغاتی که معنی آن‌ها را درست پاسخ داده‌اید تیک و آن‌ هایی را که غلط پاسخ داده‌اید ضربدر بزنید.

کنکور زبان خارجی در دفترچه سؤالات عمومی خود دارای ۲۵ سؤال عمومی زبان است. سؤالات بخش زبان از شمارۀ ۷۶ تا ۱۰۰ دفترچه عمومی آزمون را شامل  می‌شود. مدت زمانی که برای پاسخ‌گویی به سؤالات این بخش در نظر گرفته شده است ۲۰ دقیقه می‌باشد. سؤالاتی که در این بخش مطرح می‌شود از گرامرها، لغات، جملات و درک مطلب‌های مرتبط با دروس کتب درسی مطرح می‌شود.

سؤالات مربوط به این بخش از دروس زبان انگلیسی مطرح شده و در تمام زیر گروه‌های آزمون زبان خارجی مشترک می‌باشد. برای اطلاع از سؤالات مربوط به این بخش از آزمون کنکور زبان در ادامه به تعداد سؤالاتی که از بخش‌های گرامر زبان، واژگان، درک مطلب و کلوز تست مطرح می‌شود اشاره شده است

  • بخش درک مطلب معمولاً بین ۸ تا ۱۰ تست دارد که باید به سؤالاتی که از متن‌های داده شده مطرح می‌شود پاسخ داده شود.
  • بخش واژگان شامل ۶ یا ۷ تست  است. برای پاسخ‌گویی به سؤالات این بخش باید با توجه به ترجمۀ لغات به تست‌ها پاسخ داده شود.  تمرکز اصلی آزمون در این بخش گرامر نیست اما باید به قواعد گرامری نیز توجه شود.
  • بخش گرامر شامل قواعد زبان انگلیسی است و باید پاسخ‌گویی به سؤالات این بخش با توجه به نکات و آموزه‌های گرامری باشد. تعداد سؤالات این بخش بین ۳ الی ۴ تست است.
  • بخش کلوز تست در آزمون عمومی زبان خارجی که شامل ۵ تست می‌باشد به این صورت است که از یک متن تقریباً ناقص سؤالاتی مطرح می‌شود که باید جای خالی نواقص با توجه به پاسخ صحیح که از میان چهار گزینۀ مطرح شده است، پر شود.

مطالعه و تمرین برای موفقیت در پاسخ گویی به سؤالات دفترچۀ آزمون عمومی کنکور زبان‌های خارجی به چیزی بیشتر از اطلاعات عمومی و قدرت حافظه نیاز دارد.

یکی از دغدغه‌های دائمی داوطلبان و متقاضیان شرکت در آزمون خارجی زبان است که نمی‌دانند چگونه و به چه نحوی باید برای پاسخ‌گویی به سؤالات بخش‌های مختلف آزمون زبان آماده شوند و چگونه به تسلط کافی برای پاسخ‌گویی به آن‌ها برسند.

برای موفقیت در آزمون زبان‌های خارجی و بخش عمومی در قسمت قبل توضیحات کاملی ارائه شد که با توجه به آن‌ها و تمرین و تمرکز می‌توان به نتایج مطلوبی دست پیدا کرد. در ادامۀ این مقاله راهکارها و تمام آنچه برای پاسخ‌گویی به سؤالات بخش تخصصی کنکور زبان به آن‌ها نیاز دارید برای شما فراهم شده است

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://academy.translateyar.ir/?p=1707
اشتراک گذاری:
واتساپتوییترفیسبوکپینترستلینکدین
علیرضا فدائی
مطالب بیشتر
برچسب ها:

نظرات

0 نظر در مورد نکات مهم در مورد کنکور زبان انگلیسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.